rondreis-spanje-portugal-2017.reismee.nl

Spanje 6

Hallo, lieve mensen, even een up date lang geleden, er was steeds geen internet.

Oké na Santiago naar de kust gereden en een paar dagen rust genomen net boven Porto.prachtige plek aan zee waar we heerlijk hebben kunnen wandelen en fietsen.Vervolgens naar Porto een prachtige stad met heel veel cultuur natuurlijk. De eerste dag zijn we met de bus de stad ingegaan een rit van een half uur voor 1.85 maar je nieren zaten aan de andere kant van het hobbelen en die bus gaat door straatjes echt niet te geloven zooooo smal.

De volgende dag zijn we op de fiets gestapd een prachtige toer eerst langs zee vervolgens langs de Douro echt geweldig, de stad met zijn hele kleine smalle straatjes, kabelbaan om te stad in te gaan want die ligt hoog of een treintje, maaar wij stoer lopen natuurlijk.Port kelders volop en port bootjes op de Douro.Kortom een heerlijke stad ook trouwens top geluncht in een klein achteraf straatje met witte sangria ook erg lekker.

Vervolgens gereden naar de universiteit stad Coimbra camperplek in een prachtig park en via een loopbrug wel weer omhoog de stad bekeken, de moeite ook wel weer waard.

Vandaag gereden naar Fatima, voor degene die het niet weten hier is Maria verschenen aan drie herdertjes, wel drie keer en twee van hen zijn heilig verklaard door de Paus in het jaar 2000 dit was toen honderd jaar geleden. Daarna nog een bijzondere kloosterkerk bekeken in Bathalha waar we ook overnachten vandaag en morgen rijden we weer eens naar de kust om lekker bij te komen.

Dikke groeten van ons.

Angelique

Ha luitjes,
Het klinkt allemaal als een heerlijke vakantie. Blijf lekker genieten.

Groetjes nico & angelique

Corry en Roland

Het gaat allemaal lekker hebben we in de gaten. Gonny, ben jij daar alweer naar de kapper geweest :-) voor dat je het drankje nam? :-) :-) :-)

Claudia

Leuk die verslagen. Wat hebben jullie het toch lekker. Mooi weer, lekker touren en indrukwekkende plaatsen bezoeken.
Heel veel plezier????

Joke

Klinkt allemaal heel mooi, een goede reis verder.

Caro

Klinkt helemaal super! Heel veel plezier verder en groetjes aan Frans! xxx