rondreis-spanje-portugal-2017.reismee.nl

Rondreis

HaLlo allemaal

Vanuit Monchique waar het te warm was om te wandelen richting Sagres, de burcht en de vuurtoren Cabo de Vincent. Het zuidwestelijke punt van Europa. Prachtige kust meT veel bloemen en vogels. Op naar Lagos. Een nacht gebleven en heerlijk gefietst maar voor ons teveel toeristen stad dus door naar Alvor. Een klein plaatsje aan de kust met het strand op 200 meter en een heerlijk restaurant met Portugees eten. Gewandeld over het strand naar Portimao door het water van baai naar baai en een restaurant uitgehouwen in de rots. Te mooi voor woorden. Ook gefietst maar dat viel niet mee te veel ups en weinig downs en te warm. Vandaag naar Silves gereden, het ooievaarsdorp waar ze beschermd worden en nestelen in afgeknotte palmbomen. Nu op aanraden van Belgisch paar aangekomen in het camper paradijs. Waar wij verwelkomd werden door een Nederlandse eigenaar en zijn vrouw, een Belgische kunstenares. Om 13 uur direct lekker eten fish an chips voor €5,- met een groot glas wijn voor € 1,20. Hier blijven wij een paar dagen, lekker zwemmen in de natuurvijver met 30* en kraakhelder